מאמר
אסטרטגיית אחסון מידע שתחסוך כסף לארגון
אסטרטגיית אחסון מידע שתחסוך כסף לארגון
אחד האתגרים החשובים ביותר שעמם מתמודדים כיום כל הארגונים הבינוניים והגדוליים נעוץ בקושי לאכסן את הכמות יוצאת הדופן של המידע הנחוץ לכל חברה באשר היא לצורך תפקודה. אנחנו חיים בעידן המידע אבל היקף המידע ונפחו הופכים לבעיה של ממש – דבר הבא לידי ביטוי בין היתר בחדרי שרתים הולכים וצומחים ובבסיסי נתונים עתירי שאחזקתם עולה לארגון הרבה מאוד כסף.
חשוב לזכור כי מדובר רק בחלק אחד של הבעיה מפני שיש להפריד את היקף המידע הזמין מהקושי הנוסף הטמון לאחר מכן בחילוצו של המידע הרלוונטי מתוך מכלול המידע הקיים – משרה המאוישת על ידי מנהל בסיס הנתונים (Database Administrator) או בקיצור DBA. במאמר שלפניכם נציג שתי אסטרטגיות אחסון בולטות אשר יאפשרו לכם לחסוך לארגון לא מעט כסף – אבל גם לא לאבד ולו פסיק אחד מהמידע שבאמת נחוץ לכם.
הפרידו בין סוגי המידע השונים
הטיפ הראשון והחשוב ביותר בכל הנוגע לשיטת אחסון המידע שגם תחסוך לכם לא מעט כסף, מתייחס לחובה להפריד בין המידע החיוני שלו זקוק הארגון באופן שוטף (מכונה בעגה המקצועית מידע "חם") אל מול המידע שכבר נצבר אך מבחינת השימוש בו הפך כבר לנחלת העבר כיוון שאין בו צורך מיידי (מכונה גם "מידע קר").
ברגע שתבצעו את ההפרדה בין המידע החם למידע הקר – כמו למשל ההבדל בין פרטי ההתקשרות עם הלקוחות והספקים שלכם אל מול הדו"חות הכספיים מלפני עשור – הרי שתוכלו להעביר את המידע העודף שאינו נחוץ מבחינתכם לארכיון פיזי בדמות כוננים ודיסקים חיצוניים. בה בעת, את המידע שלו אתם כן נדרשים באופן יומיומי תוכלו להשאיר בשרתים הנמצאים בחדרי השרתים של הארגון.
מעבר לכך, מלאכת ההפרדה בין סוגי המידע השונים תאפשר לכם לעשות אחת ולתמיד סדר במאגר הנתונים שלכם ולפנות כמובן לא מעט מקום למידע חדש בשרתים הזמינים לכן באופן מיידי.
אל תהססו להשתמש בפתרונות "ענן"
בשנים האחרונות הפך השימוש בפתרונות אחסון מבוססי ענן (Cloud Storage) לדבר שבשגרה הן עבור ארגונים והן עבור משתמשים פרטיים. הרעיון הטמון במחשוב הענן נעוץ בעצם הרצון להחליף את השרת הפיזי בחלופת אכסון מרוחקת הזמינה עבורכם מכל מקום ובכל זמן.
אחת הדוגמאות המוכרות ביותר לשימוש במחשוב "ענן" היא פלטפורמת ה-GOOGLE DRIVE שאליה כל חברה יכולה להעלות למשל באופן אוטומטי קבצי PDF, WORD ומצגות המאוכסנים הלכה למעשה על השרתים של גוגל – ובכך הם מייתרים את רכישת כונני ושרתי האחסון מצד החברה. יתרה מזאת, אם בחרתם לפתוח מכלתחילה את קובץ ה-WORD שעליו אתם עובדים בפלטפורמת הדרייב (באמצעות אפליקציית גוגל-דוקס) הרי שתוכלו להציגו בפני כל מי שצריך לראות את המסמך בלחיצת כפתור אחת – כאשר כל העדכונים שייעשו על המסמך המשותף אף יישמרו אוטומטית ויהיו זמינים לתצוגה בכל רגע נתון – מכל מקום ברחבי תבל מסביב לשעון.
תארו לעצמכם מציאות שונה מזו שהתרגלתם אליה, מציאות חדשה שבה לא תידרשו לחפש משרד עם חדר נוסף שיוקצה כל כולו לשרתי המחשוב אשר יחוברו ביניהם באינספור כבלים מעיקים. תארו לעצמכם מצב שבו תוכלו להגיע למשרד – לפתוח את התוכנה הרלוונטית ולגשת מיידית לקובץ שעליו עבדתם יחד עם העמיתים שלכם רק הלילה. כיום זה כבר לא חלום – אלא המציאות.
לייעוץ נוסף בתחום אסטרטגיית אחסון מידע צרו קשר או התקשרו 077-7944044
אנחנו נקשיב, נאפיין ונפתח עבורך תוכנה בהתאמה אישית התפורה לצרכים ותקציב שלך.
צור קשר עוד היום בטלפון 077-7944044 וספר לנו על הפרוייקט שלך!